Scrisoare de recunoştinţă

Dragii mei prieteni,

Astăzi m-am hotarât sa vă scriu ca să-mi pot linişti gândurile care vă transmit necontenit mulţumire şi iubire.

Fără susţinerea voastră, dragii mei, nu aş fi putut rezista şi am înţeles asta ori de câte ori m-am întrebat cum de am reuşit să trec mai departe. Mi-aţi oferit, cu toată căldura voastră sufletească, bunătatea, perseverenţa, răbdarea, înţelegerea, izvorâte, toate, din iubire.

În seceta care se instalase în mine, ca om cu credinţă, sufletul meu era ca o floare ce tânjeşte după apă, iar Dumnezeu mi-a trimis-o prin voi.

Transformarea Valentinei dintr-un om normal într- unul captiv în propriul corp, a fost extrem de dureroasă şi numai datorită iubirii voastre, dragii mei, a devenit suportabilă.

Cum aş fi putut rezista fără tine, Getuţa, prietena mea?

Tu, cea din trecut, cea din prezent, demnă de toată aprecierea datorită sârguinţei tale. Stâlpul care ai stat neclintit atât la bine, cât şi la greul meu. Chiar dacă nu te aud vorbind de Dumnezeu, tu îl ai şi îl porţi mereu în suflet. Faptele tale au arătat că nu te-ai abătut niciodată din calea iubirii, ajutându-mă astfel să nu mă prăbuşesc. Ai suspinat alături de mine, ai răspuns tuturor nevoilor mele, m-ai încurajat şi îmbrăţişat atunci când eram ostenită de durere şi neputinţă. Mă bucur că exişti, draga mea. Îţi mulţumesc şi mă plec în faţa ta!

Cum aş fi putut răbda totul dacă nu te cunoşteam pe tine, Cătălin, şi cine m-ar fi alinat în fiecare seară?

Pe mama ta o văzusem o singură dată şi am îndrăznit să o întreb la telefon:

“- Aţi putea să-i duceţi şi să-i daţi mâncare Valentinei, la spital?”

Am fost uimită să aud când mi-a răspuns cu atâta blândeţe:

“- Mă duc şi îi dau, nu-ţi face griji! Spune-mi doar ora la care trebuie să ajung şi ce i-aş putea pregăti.”

Îmi amintesc, Cătălin, când am plâns împreună. O, Doamne! Ce tristă mai eram! Îmi murise o ultimă speranţă, căci ne întorceam de la spitalul Bagdasar şi eu te întrebam în neştire:

“- Ce să mai fac? Ce să mai fac? ”

M-ai apucat de mână şi mi-ai strâns-o, spunându-mi:

“- N-am întâlnit un om mai bun ca tine”

şi parcă vrând să mă trezeşti la viaţă, după un timp mi-ai zis:

”- Nu vezi că baţi la uşi închise? Iartă-mă dacă greşesc ce-ţi spun, dar nu găsesc alte cuvinte!”

Eşti atât de atent şi de sensibil, Cătălin! Pe cât de sobru pari a fi pe dinafară, pe atât de cald eşti în interiorul tău.Nu cred să existe cineva care să fi primit atâtea flori câte primesc eu de la tine.

Dragostea mea pentru tine este nemăsurată!

Cum aş fi putut trăi fără puţină libertate, Aura?

Când ai intrat în casa noastră prima dată, ţineai în mână două pachete de pamperşi rămase de la măicuţa ta.

M-am minunat când te-am văzut atât de plină de afecţiune, căci gesturile tale doar asta arătau.

Te-am întrebat:

”- Mai vii şi mâine?”

şi ai zis: „Da!“, iar seara, înainte de culcare, am zis: „Doamne, ce om bun mi-ai mai trimis!“

Îmi amintesc când ne-am întors dintr-un concediu, iar tu şi Valentina eraţi atât de palide…

”-Aura, ce s-a întâmplat?”

“- Valentinei i-a fost rău, dar nu ţi-am spus ca să nu te necăjesc.”

După opt ani de când ne cunoaştem, nu te-am auzit să zici vreodată “nu” sau “nu pot”, iar dăruirea ta fără margini a fost şi este un balsam ce-mi încălzeşte inima, susţinând-o să nu cedeze. Ai toată dragostea mea!

Ce m-aş fi făcut fără ajutorul tău, Lucia?

Variantele cele mai des întâlnite când îţi băteam la uşă, erau cele două:

“Lucia, vino repede că Valentina se simte rău!”, sau “Lucia, vino să-i faci perfuzii Valentinei!”

Nu conta că dormi, nu conta că vii de la spital şi eşti obosită. Nu conta dacă-ţi ziceam, sau nu, “te rog”. Uneori şi “mulţumesc” uitam să-ţi spun.

Zâmbesc şi acum când îmi amintesc că te-a chemat odată Cătălin. Când ai venit eu tremuram atât de tare şi parcă te aud şi acum:

“-Kati, ce faci? Trezeşte-te! Arăţi mai rău ca Valentina!”

şi ai văzut, Lucia, ce repede mi-am revenit! Cuvinte mai bune şi mai potrivite, în acel moment, nu ar fi existat. M-am liniştit doar auzind că sunt mai rău ca Valentina.

Acum distanţa ne desparte pentru că te-ai mutat departe. Ne este tare dor de voi toţi, Lucia, Alexandra, Daniel, Ştefania şi Răzvan, care, cu toţii, aţi fost un antidot pentru tristeţea mea.

Va mulţumesc şi aştept cu multă dragoste să ne revedem.

Părinte Marius, vă mulţumesc pentru grija pe care o aveţi de opt ani faţă de Valentina şi pentru că ne sunteţi aproape ori de câte ori vă chemăm.Cu respect deosebit şi vă aşteptăm în continuare!

Deşi mi-am exprimat aici doar primele gânduri ce mi-au venit în minte despre voi, faptele voastre numeroase ar putea fi cuprinse, pentru fiecare, într-o carte. Dacă prin experienţa greutăţilor mele v-am întâlnit pe voi, dragii mei, implicându-vă direct în viaţa mea, cum aş putea să nu vă dau ca exemplu de omenie?

A-ţi ajuta aproapele înseamnă să rămâi lângă el şi la necaz, sau să i te alături, chiar dacă nu-l cunoşti, aşa cum aţi facut-o voi, dragii mei prieteni de nădejde.

Cu recunoștință!
Katherine

3 gânduri despre „Scrisoare de recunoştinţă

  1. Minunat, Draga mea Katy ! Candela odata aprinsa nu o lasa sub obroc, ci las-o sa lumineze si sa incalzeasca si sufletele altor oameni . Caci anii de suferinta ai Valentinei au scos la lumina un filosof al iubirii. Cum altfel ? Unii cad in depresie,abandoneaza,isi blesetama viata,dar tu ai stat ca un felinar in furtuna,neclintit si daruind aceeasi lumina calauzind si viata altora care plutesc pe aceeasi mare…In creuzetul inimii tale ai transformat suferinta in elixir…Nu sunt cuvinte mari,dar am vazut un om care transforma raul in binecuvantare. Te imbratisez !… Gina .

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

