IUBIREA DINTRE DOUĂ SURORI – SCRISOAREA I

IMG_20170228_221912

 

Dacă iubirea  dintre noi poate fi exprimată în cuvinte, înseamnă că ne-am dăruit-o și împărtășit-o reciproc, așa cum am știut să o prețuim, să o stimulăm, să o respectăm.

Unde nu ar putea să se-nfiripe ar fi din cauza egoismului  pe care noi nu l-am avut. Un om fără iubire este mult prea searbăd, căci stăruind în egoism, nu evoluează. Rămâne ca un pustnic pe dinlăuntrul său, fără să poată ști ce înseamnă dorul.

Valentina spunea: „Când dorul a pus stăpânire pe tine, de-abia atunci îți dai seama că ai suflet.Folosește-ți dorul pentru a arăta lumii că viața se numește viață doar dacă ai suflet.”

Între noi două a fost o armonie creată din copilărie, care ne-a ajutat să ne cunoaștem în detaliu dorințele, bucuriile și necazurile.

Mama a fost motorul care ne-a dat startul iubirii.Prin grija și îngăduința arătate de mama am simțit de mică uitarea ei de sine. De la ea am învățat ce înseamnă dăruirea.

Valentina s-a născut la 1 noiembrie 1964. Poetă și profesoară de matematică privea cu multă încredere viața și viitorul. Înainte de a se îmbolnăvi era dinamică, pozitivă, răspândea entuziasm și dragoste. Îi plăceau florile galbene și în mod special stânjenelul. Avea multă dăruire pentru copii, un caracter puternic, iar prin prisma sentimentelor și emoțiilor a ajuns să îi placă poezia. A compus și rebusuri matematice pentru copii. Interacționa foarte ușor cu oamenii iar în preajma copiilor știa să facă o atmosferă plăcută, oriunde și oricând. Datorită perseverenței, nu renunța la ceea ce-și propunea să facă, așa cum nu renunța sa-și ajute semenii aflați în suferință.Iubea pe Creatorul Universului, iar lângă firea ei poetică și însetată de iubire am crescut, căci aveam să vin pe această lume cu șapte ani mai târziu decât ea.Vorbele ei înțelepte mi-au rămas în minte și chiar dacă azi  nu mai poate vorbi din cauza bolii care o ține la pat, m-au ajutat enorm de-a lungul vieții. Eram doar o copilă când îi spuneam că am greșit, iar Valentina-mi răspundea:” Cu toții greșim, dar puțini ne dăm seama, însă tăria de a recunoaște o au doar cei puternici. Mă bucur să văd că tu o ai, ochișori de căprioară.”

Între noi a fost și este o afecțiune reală, spontană, fără condiții, care a făcut posibilă experiența iubirii adevărate. O astfel de iubire vine de la Dumnezeu. Dragostea dintre noi nu a eșuat niciodată! A iubi Divinitatea și  Creația Sa este cel mai bun lucru care ar putea să se întâmple pe acest pământ. A ne iubi între noi ca frați, semeni este tot ce își dorește Dumnezeu, deși noi ne-am îndepărtat. Dorim să se schimbe lumea,dar uităm să începem cu noi.

Rădăcina iubirii stă în suflet, dragii mei, iar sufletul nu poate fi furat, chiar dacă este târât prin încercările grele ale vieții. Este partea cea mai frumoasă a firii noastre omenești. Trebuie doar să ne deschidem inima. Ține de noi. Nu degeaba suntem unici. Putem încerca!

Nu semăna dragoste fără să o întreții și nu semăna răutate sau ură, căci scopul vieții tale stă doar în iubire.
Nu este greu și nici imposibil, pentru că am fost creați de Dumnezeu, iar Dumnezeu este iubire.

8 gânduri despre „IUBIREA DINTRE DOUĂ SURORI – SCRISOAREA I

  1. Doamne,Katy ! Scrii atat de minunat ! Este un adevarat dar de la Dumnezeu. Sa scrii despre iubire,traind iubirea si impartind din preaplinul inimii tale ,este tot ceea ce poate fi mai frumos in aceste vremuri „glaciare” . Oamenii vor intelege,vor vedea ca totusi exista iubire,ca tot ce e Dumnezeiesc nu piere si nici nu v-a pieri.Iar iubirea curge din Dumnezeu,IUBIREA ESTE DUMNEZEU si ea ne v-a tine simtind ca traim caci ea ne v-a dezmorti sufletele la viata. Scrie despre iubire, ca sa ma umplu si eu si tot omul ce citeste.Astazi de ziua Sfantului Mare Ierarh Nicolae,imi doresc profund si-L rog sa o ridice pe Valentina din patul suferintei ei, sa ne bucuram si sa sarbatorim impreuna slavind pe Dumnezeu.Dar caile Domnului noi nu le stim si nici nu stim planurile lui, dar stim ca El toate le face bune. Sa fiti fericiti. Va imbratisez pe toti,cu mic ,cu mare. De pe indepartate meleaguri, cu dragoste dor, Gina.

    Apreciază

  2. Am recitit „Iubirea dintre doua surori”,si gandindu-ma la voi doua, mi-am amintit de doua cumnate ( doua femei care s-au casatorit cu doi frati ).Ele si-ar fi dorit sa traiasca intr-o sfintenie cu sotii lor,fara de impreunare ca sotii,dar sotii lor nu au voit aceasta.Atunci ,intelepte fiind,au luat hotararea de a nu se certa niciodata,de a nu-si zice una alteia nici-un cuvant care sa o raneasca pe cealalta.Dupa un oarecare timp vine un pustnic la ele ,trimis fiind de Dumnezeu sa cerceteze placutele sale fiice.Si le intreaba Sfantul „Ia spuneti-mi voi mie,ce faceti voi, de m-a trimis Dumnezeu Bunul la voi ca eu batranul sa iau invatatura de la voi?” Femeile mirate si smerite au zis: ” cum se poate aceasta?” ca doar noaptea au avut „treaba” cu sotii lor.A insistat totusi batranul rugandu-le sa nu-l lase sa fi batut atata drum degeaba. Atunci ele i-au spus batranului pustnic taina lor,cum ele nu s-au certat si nici macar cu un cuvant nu s-au ranit.Atunci a plecat batranul multumind si binecuvantand pe Dumnezeu pentru marea lui bunatate ca cei ce traiesc iubirea,pacea si armonia,ating inima sa si astfel traiesc in sfintenie pe pamant.De aceea draga mea iti spun ca Bunului Dumnezeu i-a placut sufletul lui Vali si a incercat sufletele voastre,sfintindu-le pe amandoua,ca iubirea sfinteste omul,iubirea,pacea si armonia.Prin boala sufletul ei s-a sfintit si odata cu al ei si al tau draga mea Katy.Da,mai exista inca iubire pe Pamant,oamenii care iubesc sincer sunt ingeri pe pamant in zilele noastre. Eu va multumesc ca traiti printre noi si-i multumesc bunului Dumnezeu ca mi-a facut onoarea sa fiti vecinele mele. Roaga-te si pentru mine Vali,si tu Katy.Am zis fara sa vreau Vali,dar pentru o clipa am uitat ca ea nu poate comunica.Ceea ce inseamna ca sufletele nostre comunica mai presus de latura noastra constienta.Va imbratisez cu drag,Gina.

    Apreciază

  3. Iubirea salvează vieți sau poate prelungi zilele omului. In partea a doua am să vorbesc mai mult despre iubire.Am atâtea de spus… Lucia, ești un om atât de minunat și mă bucur că exiști! Să te ajute Dumnezeu in toate!

    Apreciază

  4. Pingback: La multi ani! – Floare de colt ~ Edelweiss

    • Chiar mi-ai salvat inima…
      ȘI florile-și răspund… chiar înger al iubirii este.
      De la ea am învățat să fiu „AȘA CUM SUNT”
      Așa arătau felicitările făcute de ea pentru orele de dirigenție cu tema obișnuită”IUBIREA”
      Toată admirația și respetul.!
      ..:) Te îmbrățișăm! VALENTINA ȘI KATHERINE

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

